remake - retake!

Yes, äntligen har jag hittat tillbaka till bloggen. Vad har hänt med mig? Kanske som Lina sa, så har jag äntligen skaffat mig ett liv. Borde ju iofs kunna inkludera bloggen i det livet, men de senaste veckorna har bara vart crazy shit!

Idag är jag inomhus, när jag egentligen borde vara utomhus. Det är härligt väder tror jag, även om jag, när jag kom hem var tvungen att dra ner persiennerna för mina små stackars blommor. De är torra som det är, så varför göra dem torrare? Annars har det inte hänt så mycket mer än det gamla vanliga.
Det är 3 veckor kvar på den här terminen, känns overkligt. Det har gått så snabbt nu på slutet, så jag har knappt hunnit med! Det är tentaplugg som gäller fram till 5 juni, då smäller det med mikrotenta. Även om det var 7 av 60 som klarade den förra året så tänker jag iaf klara den i år. Det var inte samma lärare, det var inte samma tenta och jag känner att jag faktiskt förstår det han snackar om. Att han också sa att man inte behövde läsa så intensivt i böckerna gjorde mig ännu mer lycklig. Så nu är det lektionsuppgifterna och Soneson som gäller!
Sen har Mr Right lovat att jag ska få låna hans tenta och kolla igenom den. De hade samma föreläsare och några av våra exempelfrågor är samma som deras tentafrågor. Av bekvämlighetsskäl tror jag nog att det kan komma någon fråga som är exakt samma. Att sedan Mr Right går I, fick 4 på tentan och är lite av en übermenschen som har klarat alla tentor med 4:or eller 5:or gör ju inte saken sämre!

Nu ska jag nog lägga mig ner i sängen och kolla på Gossip Girl. Jag har börjat läsa i Twilight också, så sjukt bra. Lyssnar även på Änglar och Demoner. Måste hinna lyssna klart nu, så jag och Mr Right kan gå och se den innan han har sin sjuka TentaP. Vi har en tenta på 3 veckor... I har 2 tentor på 3 veckor.. TekFak vs. FilFak! Vem kan upptäcka skillnaden? :)

På torsdag har vi avtackning av gamla FLiNS-styrelsen, i helgen vet jag inte vad som händer, och nästa vecka blir det Sthlm två dagar! Känns lovely!

Love is in the air..

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0