The week - end!

Yes, nu tar livet slut på allvar! I helgen bosätter jag mig på skolan, då jag kommer inleda mitt mikroplugg på allvar. Tror inte jag någonsin varit så seriös med att vilja klara en tenta som nu. Men det skulle sitta fint som kall saft en het sommardag! Ett G på mikrotentan och livet är semester igen! Hur klarar man ett G på mikrotentan? Jo, man pluggar så hjärnan kokar, sen får man välförtjänta baljanpauser! Nu kör vi, ända in i kaklet!

Annars händer det inte så jättemycket. Ikväll har vi avtackning för gamla styrelsen. Blir lite korvgrillning, mingel och så där. Kan nog bli trevligt. Sen tar jag och trampar hela vägen till Mr Right för en god natts sömn! Imorgon sätter ju som tidigare nämnt allvaret igång. Jeez, det är ju inte en sak. På tisdag har vi redovisning i Kunskap och Kommunikation, och så ska jag skriva klart ett arbete där också. Världens sämsta kurs, så därför börjar ett leende breda ut sig nu när jag upptäcker att jag faktiskt inte har så mycket kvar! Jag avundas de små ettorna som bara behöver läsa 3 hp KoK.

I helgen kan jag inte tänka mig att vi ska hitta på så mycket överdrivet bestyr. Blir nog att chilla på kvällstid. Enligt SMHI så kommer det bli åska och regn i stora delar av Sverige den här helgen, och vad kan passa bättre då än att sitta inne och plugga. Det är just därför jag måste vara på skolan. Här hemma finner jag ingen ro att göra saker. Då måste jag faktiskt ha press på mig, annars hittar man på så mycket andra saker att göra. Dock inte de saker man borde göra, som att tvätta, städa eller dammsuga under sängen. Det kommer dock tas tag i nu under helgen, då jag börjar få kris på bekväma underkläder! Så får det helt enkelt inte gå till!

Nej, solen skiner och jag har världens största leende fasttejpat på fejset! Kan det bli bättre än så här? Je pense que no!

Bisous!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0