Fredag igen.

Veckorna går kalasfort verkligen! Jag blir lite undermedvetet stressad om jag ska vara ärlig. Inte lång tid kvar alls med saker och ting.
Det var som igår, då hände detta!

Emeli: På fredag kör vi ost och vin hemma hos mig!
Jag: Åh trevligt! (I tankarna: åh fredag, ja det är ju ett tag kvar)

Vid lunch.

Jag: Men gud, det är ju fredag imorgon!

Ni ser vad som händer! Man blir helt dagvild och det bara susar förbi, precis som att det blåser storm ute. För ja, det gör det. Återigen är det storm ute och jag bävar för min cykeltur till Åbylund och Ryd på eftermiddagen. Men solen skiner och jag hoppas det är lite varmt ute iaf.




Nu ligger jag i soffan.
Har tagit en paus från plugget och chillar i soffan med mini-datorn ett tag. Loves it! Den är så behändig och jag trivs så bra med den i knät. Det sköna med att gå hemma och softa är att jag inte behövde fixa mig. Idag är det slappardag i cheershorts och madonna-tischen. Håret står åt alla håll och kanter. Så är det och min helg kommer vikas åt att plugga, så slappkläder på och inget annat!


Igår gjorde jag pizza. Eller ja, vi åt pizza som jag hade gjort tills Fredrik slutade skolan vid kvart över åtta. Det var gott! Degen är lite salt har jag upptäckt, men det är gott ändå. Ska nog prova att göra helt egen nån gång, mamma har recept på en tomatsås som blir så himla god. Älskar egen pizza!

Nej, dags att ta tag i plugget igen. Frågan är om jag ska göra klart Juridiken först, eller fortsätta med det andra.. though one! Tror jag gör klart juridiken, så är den gjord!

Bilder från NolleP och allt annat som jag lovat kommer dyka upp här idag också. Blir nog fler än ett inlägg idag!

[Ida]



Juridikböckerna redo och det mest nödvändiga när man ska plugga! :)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0