Mitten av veckan!

Hjälp mig! Jag blåser bort! Vinden viner runt husknuten och trots att mitt fönster är i mitten av huset, så känns det som att vi lättar när som. Okej med höst, börjar bli mysigt. Men kan det sluta vara kulingvind ut. Jag skulle kunna ta paraplyet och leka Mary Poppins till skolan, skulle fungera alldeles utmärkt med denna orkan!

Jag har haft så mycket för mig senaste veckan så jag har inte ens tänkt tanken att uppdatera här. Dåligt av mig, jag vet. Men jag ansåg att tentaplugg var viktigare än att sitta och pilla på bloggen.
Skrev tenta igår, det gick bra. Såklart dansade jag inte mig igenom tentan, utan knep ihop ögonbrynen och kliade mig på hakan mer än en gång, men det kändes bra när jag lämnade in den och jag hoppas det går vägen.

Vi har gjort klart vår föreläsning i juridiken som vi har den 5 oktober. Känns toppen. Det enda jag ska göra är att sammanfatta ett fall och maila ut. Men det går ju på en kvart.
Jag har tvättat två par lakan, gud så mycket plats det tar och vad tungt och jobbigt det är att hänga lakan när man är tre äpplen hög. Imorgon eller på fredag förmiddag blir det kläder, jag hade visst en hel del.

Igår rensade jag min byrå, det blev jättebra. Nu har jag ordning och reda, fint vikta högar och har tänkt att det inte ska vara så där överdrivet svårt att hålla samma fina ordning framöver heller. Vi får se hur det går med den saken.

I helgen var vi i Linneas stuga i skärgården. Det var supermysigt och härligt väder. Kräftor (som jag inte åt) stod på bordet och så gjorde Hallands fläder. Ack så god den var fryskall. Jag rynkade inte ens på näsan.

Nu är det bara statistikplugg som väntar. Vet absolut inte vad jag ska laga för mat idag. Känns ju helt meningslöst just nu, men ja, någon mat måste man ju äta. Vad ska man göra? Det ekar tomt i hyllorna nämligen!

[ida]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0