100805

Okej hörrni! Håll tummarna för nu har jag nog en lägenhet på G. Detta hoppas jag verkligen löser sig, för det är det enda jag har fått tag på och det verkar vara en okej agentur. Svensk också, så.

Det blir jag, en brittisk tjej och en italienska. Hurra för att jag kommer vara sämst på att tala franska i lägenheten! Den brittiska tjejen studerar nämligen franska, tyska och linguistik i York. Mamma mia, det är ju galet. Och den italienska tjejen är ju inte helt korkad på språket hon heller.

Men det här kommer bli bra för mig. Övning ger färdighet ger bra jobb ger en säker framtid!

Idag fick jag prata lite med min finaste. Det kändes bra och det var även trevligt att vakna och kunna läsa ett mail från honom det första man gjorde i morse. Jag saknar honom så klart, men vet att han har det riktigt trevligt där borta, och snart är det dags för mig att åka iväg och då kommer tiden bara rusa förbi!

Vilka kommer och hälsar på? Jag vill ju egentligen att alla ska göra det, men det förstår jag ju om ni inte kan göra. Men det vore roligt och min tid skulle gå så mycket lättare med folk som kommer och hälsar på.

Nej, jag måste se om jag ska göra något annat. Har blivit för mycket sittande vid datorn och jag känner mig lite fyrkantig.

Kanske har jag ett boende snart! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0