100810

Vad krävs för att ni ska finna det här intressant att läsa? Jag vet snart inte vad jag ska skriva om, för det verkar ju inte intressera en jäkel! Känns ju lagom kul, det är ju för er skull jag skriver!
Jag känner mina trogna läsare, och det är inte till er jag riktar mig, men det är ju inte heller bara ni som läser den här bloggen. Det vet jag ju, eftersom jag ser det! Meen men, ni kanske också sitter som på nålar och väntar på att jag ska komma iväg till la capitale de la mode som jag gör!

Nå väl!

Sitter just nu och plitar på ett personligt brev till ett stipendium. Hoppas på att det blir bra, det är lite svårt att skriva ner vad man har för mål med utbildningen utan att det ska låta för klyschigt. Men tror att jag har fått till det hyfsat bra nu.

Har förresten lite filmtips för er:

The Runaways
- bra musik, bra film om ett band som ägde på 70-talet. Världens första all girl rockband, och i huvudrollerna ser vi Kristen Stewart (Twilight) som Joan Jett och Dakota Fanning som Cherie Currie.

Dear John - Underbar film gjord av Lasse Hallström (Gilbert Grape, Chocolat m.fl.), en adaption på Nicholas Sparks (The Notebook) bok med samma namn. Handlar om John och Savannah som träffas under två veckor och blir kära direkt. Han åker iväg med armen och de håller kontakten med hjälp av brev, men efter ett tag upptäcker de slitningarna som uppstår i och med 11 september.

Remember me - Robert Pattinson (Twilight-serien) går ifrån sin godtrogne karaktär Edward och spelar en strulig son till Pierce Brosnan som träffar en tjej, Emilia de Ravin, som han faller för väldigt snabbt. Hon har förmågan att dra far och son närmare varandra samtidigt som hon tampas med sin egen far. Inte en typisk tjejfilm!

Ska fortsätta skriva på mitt personliga brev. Hur avslutar man ett sånt? Allting känns så otroligt fånigt!

[ida]

Kommentarer
Postat av: Lina

Verkligen inte en typisk tjejfilm!

2010-08-10 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0