100811 - kväller

Vad gör folk i det vanliga livet? Jo, de arbetar, de kommer hem och de lagar mat. Typ.

Vad gör Ida i det vanliga livet? Jo, hon går hemma, gör diverse hushållsarbeten och lagar inte mat. Typ.

Jag ska aldrig bli stay-home-mom! Inte en chans i världen. Alltså, det jag försöker säga är att det var den här sommaren, no more utan jobb under sommaren, I tell you! Fine, jag har njutit i fulla drag och hade älskat om värmen hade hållt i sig för då hade jag varit pepparkaka, medans jag nu i stilla ro bleknar för var dag som går. Nå väl.
Jag klagar inte, men det här var nog i tuffaste laget måste jag säga. Tror nog att mamma och pappa också föredrar mig arbetandes under sommaren, än att jag har gått hemma och dragit vareviga dag. Men jag bidrog till avkoppling för dem också genom att åka iväg på semester. Som de betalade! :/

Nu ska jag gå och duscha. Har kli över hela kroppen och gräs lite här och där efter klippning i stugan. Förresten, att plocka vinbär är ett straffgöra som jag nu har genomfört och är glad att jag har gjort det nu. No more! Min rygg är fan paj nu!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0