100819 - frågor...

Alltså, jag ska börja med någonting som säkert inte intresserar er alla, men ja. Det intresserar mig i alla fall. I höst är det val, och vi alla som känner mig vet att jag kommer rösta blått och i år igen så lägger jag min röst på Folkpartiet. Även i Frankrike i år igen, men det hör inte till saken.
Jag är helt öppen med vad jag tänker rösta på, varför ska man mörka det? Vad spelar det för roll? Det jag däremot inte håller på med, det är att påpeka vad andra tänker rösta på. Folk får rösta på vad fan de vill, så länge de röstar med hjärna och hjärta och inte för vilken politiker man tycker bäst om eller för att man kanske inte gillar färgen blått eller vad man nu kan ha för anledning. Det jag inte orkar med är folk som ska hålla på och övertyga människor om varför man ska rösta si eller varför man ska rösta så. Orka hålla på! Jag säger; var man/kvinna är sin egen så låt folk rösta för deras egen skull, deras barns skull, deras framtids skull. Vad kommer gynna dem bäst i längden?

Att hålla på och smutskasta partiledare eller andra politiker i det block man inte röstar på, är omoget och tillhör inte en bra politik. Se till vad de intresserar sig för för frågor och inom detta kan man sedan lägga in kommentarer och debatter. Att hålla på och snacka skit om andra partier får en ju bara att tappa förtroende för den personen. Så strunta i det.

Jag hade ju skrivit en bra kommentar på Facebook idag, om att jag anser det bra av Jan Björklund att lägga fram förslag om elitklasser. Det står jag bakom till 100 procent. Jag anser att de som är högt begåvade barn inte ska behöva dela klass och undervisning med de elever som inte är lika begåvade. Genom att dela upp barn redan på högstadienivå kommer leda till att vi får ett toppat samhälle och därför ett mer intelligent näringsliv i framtiden. Jag själv har många gånger lidit av att ha delat klass med personer som kanske inte förstår undervisning lika snabbt eller lika bra som jag har gjort. Säkert många med mig som känner så. Egentligen så skiter jag faktiskt i vad folk tycker och tänker om det här. Ni tycker säkert att det är helt idiotiskt att skapa dessa elitklasser och förmodligen kommer det inte fungera i det långa loppet, men det får ni tycka. Jag tänker inte klanka ner på er för att ni tycker annorlunda. Sverige är uppbyggt på att folk tycker olika, annars skulle vi inte ha något riksdagsval!

Whatever you say, it's your choice to speak the words.

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på film. Folkpartist - ja visst!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0