101202

Det är december och vi får alla njuta av Jennies älskade julkalender! Den är så bra och man blir lika glad varje dag man får läsa den!

Jag har haft min värsta dag på veckan. Torsdagar är min värsta dag! Men, jag har frågat Gabrielle, världens sötaste fransyska, om jag kan kopiera hennes anteckningar från Philo Poly-kursen, och det var inga problem! Jag tackar ödmjukast. Sen kom jag på en annan sak. Vi börjar skolan 24 januari, jag har inte slutat då. Jag måste göra tentan i Philo poly-kursen, tyvärr, och han har inte bestämt datum än. Jag åker hem senast 21 januari har jag förklarat. Svaret jag fick var att jag skulle prata med internationella koordinatorn. Suck! Men men, det är väl inte mer än att jag går dit på måndag och pratar med dem! Jag måste ju kunna göra examen tidigare om han nödvändigtvis måste lägga den veckan efter! Det här handlar om att jag inte har råd att missa så mycket nästa termin, särskilt inte i NEK som jag måste göra om! Förstår ni?! Suck suck, dumma fransmän!


Man blir ju lite putt ibland!

En annan sak jag tänkt på är att jag är väldigt mån om mitt utseende! Allt från kläder till rengöring (vilket är extra viktigt i smutsiga huvudstäder som Paris). Även om jag inte sminkar mig varje dag, ser jag ändå till att inte se ut som en död person. Jag började i somras med att låta mitt hår vila många dagar innan jag tvättade det, så kallad självrengöring. Detta har ju lett till att mitt hår blir fett och smutsigt så det syns efter ungefär 4 dagar. Jag tvättade håret i måndags kväll, och nu är det dags för tvätt imorgon! Jättebra, då jag inte slösar en massa shampoo eller utför slitage på håret så som föna det. För ja, det är något jag måste göra för att det ska torka. Jag har mycket hår, långt och mycket hår!


Jag älskar mina spräckliga tights från H&M! Även om mitt ben ser ut som ett elefantben här!
(Jag har tappat säkert 5 cm runt om, mer ska det bli i jul)

Att skrubba ansiktet ordentligt och sedan tvätta med ansiktsvatten är något jag gör varje dag. Även om jag tvättat mig med rengöringslotion, sedan skrubb och ändå är tussen efter tvätt med ansiktsvatten brun. SMUTS! Usch usch! Men, min hud är fin och slät som en persika. Smörjer alltid in mig i ansiktet med nattcreme resp. dagcreme. För mig är det viktigt!


Alla mina kläder är förstora! Alla har blivit förstora sen jag kom hit! Oh well, oversize är ju la mode!

Nu ska jag kolla på ett (eller två) till avsnitt av Grey's Anatomy säsong 5. Började om för någon vecka sen och det är ju så himla bra! Jag somnade vid halv sju och sov säkert i 40 min innan jag vaknade och insåg att jag inte kunde fortsätta pilla med Huckleberry Finns äventyr. Så nu är jag trött, men inte sova-trött. Blir det snart!
I helgen är jag solo, men min helg kommer bestå av mycket mycket plugg så det passar väldigt bra att hon inte är hemma. Imorgon tackade jag nej till att gå ut. Detta innebär en tidig kväll efter film och lite chibbe/choklad och sedan tidig morgon på lördag så jag hinner plugga lite innan jag möter upp tjejerna för Pizza Hut. Det är äntligen helg igen. Vet ni vad det innebär?! Jo, på söndag om 1 VECKA kommer min allra käraste och bästa syster! Ååååh, kan inte längta mer efter henne!!!


Världens finaste och bästa syster! Ingen kan ha en bättre storasyster än min!

Jag har haft ont i huvudet i två dagar, är det stress? Är det oro? Vad är det? Jag är ju lite av den typen att saker går över av sig självt med vila och vatten, inte Alvedon. Släpper det inte imorgon när jag kommer hem från skolan, så blir det nog Alvedon! Tusan också, får man böja sig för AstraZenica!

Sleep tight!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0