100207

Åter söndag och här sitter jag på sängkanten och ska precis krypa ner.
Kom hem nid 22, efter att ha träffat tjejerna hemma hos Linnea och klämt i oss lite pizza. Eller jag vet inte vad som hände, men jag åt nästan upp hela, i ett litet killevipp också! Imorgon blir det nog en långpromenad tror jag. Annars vet jag inte hur det blir! Någon form av aktivitet blir det!

Annars har jag inte föreläsning förrän kl 15 imorgon, så det blir till att städa lägenheten. Storstädning minsann! Det behövs kan jag säga. Det har blivit lite hattigt med det där nu, så jag tänkte ta tag i det på riktigt imorgon. Byta sängkläder, dammtorka, plocka undan en massa trams som jag bara låter ligga framme, plocka i ordning i bokhyllan och torka golven. Sen kommer jag nog trivas rätt gott i lägenheten! Även fast jag inte spenderar hela veckan här hemma, så när jag väl är här, vill jag ju ha det trevligt!

Många tycker att jag är lite konstig, Lina bland annat, men jag gillar faktiskt att städa. Det är avkopplande, man kan lyssna på P3-dokumentär under tiden, och man får ju ett bra resultat efteråt. Så jag känner att det faktiskt är roligt att städa. Det har kommit det senaste året, förut var det inget jag såg fram emot. Men nu, jo det är faktiskt riktigt trevligt. Och efter att Linnea berättat om hennes avloppsrensning, så konstaterade jag att det nog är ett måste för mig också! Vattnet rinner inte ner så snabbt som det gjorde förut!
Men obehagligt är det, inget annat kan sägas!

Sen ska jag läsa klart kapitel 9 i Kymlicka-boken, för det orkade jag inte med idag. Sen åka på föreläsning i FN-kursen. Trevligt!

I helgen har jag bara tagit det lugnt faktiskt. Igår skrev jag ju tenta, så i fredags blev det På spåret med älskling och igår var vi på bio - Snabba Cash. Jag har ju inte läst boken, men har förstått att den var bättre. Men jag ansåg ändå filmen som sevärd! Så rekommenderar den! Ska läsa boken snart!

Nu ska jag krypa ner under täcket, själv. Det är ju Super Bowl inatt, så Fredrik ser på det. Inget jag är intresserad av så.. Ska kolla på senaste avsnittet av Cougar Town, sen slumra!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0