100607

Jag undrar om det har undgått någon att jag har blivit helt frälst av Salem Al Fakir! Det finns nog ingen hejd på hans låtar. Hjälpt mig under dagen har han gjort (och Martha som lånade ut hörlurar då jag glömt mina i villervallan som råder här). Imorgon är det tenta och jag förbannar den som kom på att man inte får lyssna på musik på tentor. Det skulle göra att saker och ting blir mycket bättre då, går lättare, blir mer avslappnat och ja, jag skulle nog klara den iaf!

Idag fick jag min cykel lagad, tur det. Han sprutade i lite dåligt med luft så det ska jag fixa imorgon. Eller om jag alls gör det, huvudsaken är att cykeln rullar framåt på ett helt däck!
Sen köpte jag batterier till miniräknaren, och sen var det full rulle hela dagen. Känns tomt att vara i skolan nu, det är knappt några människor där, finns knappt några möbler kvar (var nu de tar vägen..) och alla fik stänger på fredag. Kommer ju inte bli så mycket plugg i skolan i helgen kan jag lova! Då får jag rota mig på platsen som fick mig att klara regressionen och FN-tentan - soffan!

Jag längtar hem! Men om en dryg vecka kommer mamma och pappa päron ner och hämtar mig. SUPER! Jag har nog världens bästa föräldrar faktiskt, kan inte säga annat! Visst, man kan bli lite trött på dem ibland, men innerst inne vet man ju att de bara vill väl och att man behöver tjatas på from time to time... så inget annat kan sägas än att jag faktiskt har världens bästa föräldrar!

Om jag sen hade ett sommarjobb i år vore det också toppen! Just nu vet jag ingenting, står helt maktlös och bävar inför att ringa och fråga. Man vill ju inte bli nekad liksom. Det är ju det jag är rädd för faktiskt. Annars är det väl inte farligt att ringa heller.. men det är ju besvikelsen över att inte få jobba, tjäna pengar, och att ha något att göra som känns jobbigt liksom. Men men, blir det så så kommer jag kräva en sjuhelvetes förklaring till varför jag inte kommer få jobba där efter 5 somrar.

Nu ska jag fortsätta kolla på Sex and the city och invänta samtal från min älskling! Sen är det sovtajm, så man är pigg och fokuserad imorgon! Får inte breaka streaken nu! Peppar peppar!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0