100613 - 2

Min sommarlista

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Jag har inget speciellt ställe som jag favoriserar på sommaren, men att bara få vara hemma och njuta av att inte behöva göra en massa saker, är mitt perfekta ställe!

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Genom att gå upp tidigt, gå ut en på en långpromenad och bara njuta av tystnaden och det fina landskapet. Sen komma tillbaka hem och äta en lååång frukost och sedan bara ta dagen som den kommer.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
En saftig köttbit utan senor men gärna med ben som man kan gnaga av sen! :)

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Jag har massa planer inför sommaren. Peace & Love med syster, Skåne med pojkvän + hans familj, roadtrip till Sandviken med flickorna, besök hemma av pojkvännen.. you name it!

5. Dina bästa sommarfärger?
Citrongult när man är riktigt brun, annars har jag inga speciella färger på sommaren. Man är fin i allt!

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren?
Jordgubbar, färsk potatis, mysiga ljumma sommarkvällar, bara ben, sandaler och jävligt modemedvetna människor! (inte majoriteten men många)

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Jag har bara bra minnen från mina somrar som barn. Så det är allt från husvagnssemestrar på Öland och i Danmark, till fotbollscuper och charterresor.

8. Havet, sjön eller poolen?
Jag har ju ett agg mot bräckt/saltvatten. Men trots allt får jag nog välja det, så mysigt med havet!

9. Vad väljer du i glassbaren?
Definitivt väljer jag choklad och melon!

10. Vart går din drömsemester?
Oj, jag har nog inte riktigt tänkt så långt, men om det bara gäller sommaren så hyr jag nog en hus i skärgården på någon liten ö, eller ett hus nere på Österlen.. Annars går min drömsemester faktiskt till Maldiverna, paradiset!

Hoppas ni också kan fylla i den här, så jag får reda på era sommarplaner. Kopiera och kommentera! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0