100619

Kärlek omringar Sverige idag! Äntligen får kronprinsessan sin Daniel Westling från lilla Ockelbo. Ja, jag är medveten om att jag låter som 70 år och värsta royalisten! Men who cares! Jag tycker det är vackert!

Såg konserten igår, som Sveriges riksdag hade anordnat som gåva till brudparet. Kända artister spelade kärlekslåtar och det avslutades med Adolf Fredriks musikklasser som sjöng tillsammans med alla artister och två små barn sjöng solo till brudparet. Så fint! Salem al Fakirs låt var jättefin, specialskriven just till brudparet och gårdagskvällen, Sarah Dawn Finers låt var helt underbar, och Lisa Nilsson gjorde en väldigt fin version av kents låt Utan dina andetag. Mycket bra och jag blev alldeles rörd. Hur kommer det bli idag då?!

Mamma och jag ska snart bege oss in till stan och kolla på hela kalaset med Emma. Pappa är inte jätteintresserad direkt, så han ska vara hemma och greja. Det ska bli mycket trevligt och jag är spänd på vad hon har för frisyr, klänningen, alla gästernas klänningar, och allt annat. Det är svårt för vissa att förstå hypen kring allt detta, men det är roligt tycker jag. De är ju våra främsta ansikten utåt, de är vår svenska representation och jag gillar Victoria. Hon verkar vara så himla härlig och glad. Så jag är lycklig för hennes skull, och säkert många med mig!

Nej, måste fortsätta hjälpa till här hemma med lite saker innan mamma och jag åker iväg.

Hoppas ni har en lika trevlig dag som jag har, och ni brudar i Stockholm får en skymt av kronprinsessparet!

[ida]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0