100627

Dagarna far framåt med en rasande fart, och då har jag ändå inget jobb att gå till som brukar få tiden att rusa förbi. Mitt jobb är ju som alla vet hemma hos pappa och mamma. Inget jag sörjer över, förutom de pengar jag hade hoppats kunna tjäna i sommar. Systemkameran kommer tyvärr inte inhandlas i år, tråkigt nog. Men inget att göra åt det, så är det ibland!

Tänkte på det, sommaren 2006 satt jag här, förväntansfull över att åka till Nice, bråkade med CSN, och var väldigt nervös över att åka iväg någonstans där jag inte kunde prata språket alls, och där de inhemska är otroligt petiga med att man ska kunna prata språket.

Den här sommaren, 2010, sitter jag återigen och väntar på att få bege mig iväg till Frankrike. Paris den här gången, Sorbonne. Mina drömmars skola ska jag få studera på, och jag ska verkligen passa på att njuta av tiden jag är där. Tiden jag verkligen vill ska gå fort, så jag får komma hem, för att sedan åka iväg till Singapore! Där väntar min kärlek, min finaste pojkvän, som jag inte träffat sen i juli. Magknip, men det är ingenting som jag tar så allvarligt på, jag vet ju att det är vi två! haha, det rimmade!

Med förväntansfulla steg tar jag mig mot Paris. Livet som fransk påbörjas i september, och jag hoppas att det går min väg, annars kommer det mest bli tårar och tandagnislan! Men ingenting jag funderar på nu, för nu är det sommar och jag njuter av tiden!

På torsdag är det dags för P&L, ska bli riktigt roligt. Sen är det måndag och då får jag äntligen krama min älskling igen efter nästan 1 månad ifrån varandra! Hurra!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0