100313

Jag som verkligen älskar skrivuppgifter, och att skriva över huvud taget (ett ord eller tre, alltid lika förvirrande! Man vill ju inte särskriva gud förbjude!) är det roligaste som finns. Det är någonting jag alltid har sysslat med, och något jag förhoppningsvis kommer få större utlopp någon gång i framtiden.
Men jag är så sjukt uttråkad just nu, med det här Metod-PM:et. Jag är bara några rader från att vara klar, men ändå sitter jag och har noll inspiration. Ingen som helst lust! Allting bara rann ur mig, vad är det som pågår?

Jag funderade på om jag skulle gå och locka håret för att sedan komma tillbaka och trycka dit de sista raderna, men så tänkte jag: Nej, då kommer jag ju inte göra klart det i alla fall! Bäst att stanna kvar framför datorn, hitta några lämpliga citat från Marsh & Stoker och sedan slå ihop det!

Inte för att jag blir ledig genom att slå ihop metodböckerna. Nej nej, då väntar en hemtenta, där frågorna var totalt obegripliga (än så länge), och där G = 60%, vilket jag inte riktigt trodde. Vi får se helt enkelt, men med start imorgon och beräknad sluttid, för att jag inte ska få magsår, tisdag, så kommer det nog bli bra. Intensiva dagar, men det får man ge!

Ikväll ska jag träffa mina flickor hemma hos Martha. Vi ska kolla på Melodifestivalfinalen. Jag är mest där för det trevliga sällskapet, och inte just TV-tittandet, men nog kan jag sitta och njuta av att Salem Al Fakir kommer vinna! Det är mitt bet, för han är så bra och jag tycker om att se honom på TV, man blir glad i själen då han i min värld klassas som värsta mysfarbrorn!

Jag vill förresten ha vår nu! När jag cyklade hem från Fredrik på förmiddagen var det så skönt ute, dock bara när man kom till partier där vinden inte kom åt. Enligt TV4 skulle det blåsa nordvästlig vind i hela landet. It sucks måste jag säga. Varför kan vi inte få ha soliga och varma dagar utan att det blåser svinkallt! Man förfryser ju och jag vägrar använda långisar under jeansen i mars! Där går gränsen! Det är ett statement och det är för att mars är en vårmånad, och då krävs inga långisar!

Oj oj, ett långt inlägg. Kan ju hända att jag vänder mig hit en gång till, mest för att jag inte har någon lust att skriva på det där PM:et. Eller för att fira att jag är klar och kan åka iväg med gott samvete!

Vi hörs lite senare!

[ida]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0