100314

Jag såg precis ett hemskt klipp där Kanadas regering träffades på en konferens och åt säl, allt för att visa att de tycker att det är rätt med säljakt.
Det tycker jag är hemskt! Inte bara för att sälar är otroligt söta djur, men kom igen?! Det är en sak att jaga älg, eller föda upp kor för kött, det är ett syfte, men sälar har ju inte riktigt kommit till för att vi ska äta upp dem. De lever ju för det första där det knappt bor en enda människa. Det är svårt att ta sig till områden där sälar finns och att slå ihjäl dem med klubba känns inte riktigt rätt!

Jag skiter fullständigt i om just du kommenterar det här inlägget med att säga att det spelar ingen roll, kött som kött! Det här är vad jag tycker, och yttrandefrihet är något vi har berikats med i vårt härliga demokratiska land. Därför får jag säga det här, jag tycker det är fel att klubba ihjäl sälar, jag tycker det är ett dåligt PR-trick av Kanadas regering och de borde granskas.
Jag äter kött, jag älskar kött och kommer förmodligen aldrig bli vegetarian, eftersom jag är en person som behöver en rejäl stek once in a while, men sälkött? Nej tack!


[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0