100501

1 maj!

Jag har håret uppsatt i en slarvig tofs, jag är blek i ansiktet, jag småsvettas lite (usch), jag har mörka ringar under ögonen, jag har spenderat största tiden av idag i min säng tillsammans med HIMYM, jag har vart till Ladan och handlat, jag har legat och tittat på molnen som har växlat färg och form i ryslig takt... jag.. är... BAKIS!

Det var inte min plan igår, men som så ofta med planer så går de i stöpet! Man tycker och tänker och planerar och presenterar, men likt fan så blir allt som oftast inte som man tänkte att det skulle bli från början!
Jag behövde dock den här dagen, en dag att slå om, ladda batterierna, äta glass, vindruvor, fryspizza och dricka Fanta citron. Imorgon mina vänner, så accepterar jag min kommande vecka, en vecka full av stenhårt tentaplugg! Nu är tiden inne, nu är det dags att ta sig an... Introduktion till nationalekonomi!
(för ungefär 170-elfte gången i ordningen och jag vill gärna klara den så.. wish me luck!)

Det regnar ute nu, men solen skiner i nordväst och jag kan se hur regnat har slagit på fönsterrutorna på andra sidan gatan. Det luktar gott ute, det luktar våt asfalt, det luktar värme, vår, sommartider.. Det är vackert, och jag hoppas att eran första maj slutar lika vackert som för mig!

Ikväll kan jag somna med ett leende på läpparna, och ett hopp om en ljus framtid. Till hösten väntar Sorbonne på mig, mitt livs dröm. Min bästa vän och den person jag älskar så mycket kommer finnas där, kanske inte i kött och blod, men han kommer vara där, precis som att jag kommer vara i Singapore med honom. Nej, jag kan nog inte säga annat än att livet är på topp just nu, och allt tack vare lite sol och alldeles svarta moln som omringar det!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0