100510

Idag började vi nya kursen. Utredningskunskap heter den. Låter väl spännande? En massa statistik nu igen, så dags att trycka fram de förträngda kunskaperna om konfidensintervall och dylikt. Kommer dock känna mig nyttig fram till 16 juni, eftersom jag då har omtenta i Grundläggande statistik, och då redan har pluggat och tentat av kurser i detta! Sweet! Nu är det bara att tuta och köra hörrni brudar! Mycket står på spel!

Skönt var det i alla fall att vi fick sluta en timma tidigare, och när vi traskade nerför Märkesbacken så var solen varm och härlig. Solen som skulle ha skinit ensam och ståtlig på en alldeles klarblå himmel idag fick minsann sällskapa med ack så många gråa moln. Trist att det aldrig ska kunna vara fint och varmt på samma gång!

Snart kommer my man hem, då ska vi nog äta hoppas jag. Blir kyckling i ugn med potatis och bea. Mmm, smarrigt! Sen ska jag försöka locka med något avsnitt av Vampire Diaries, det var ett tag sen. Annars känner jag bara för att mysa... är på ett sjukt myshumör och jag tror det har lite att göra med att jag försöker ta igen det vi missar i helgen när jag är hemma i Kolsva. Men på måndag firar vi 1 år tillsammans, så då blir det mys på hög nivå, efter skola och hela köret!

Det står för övrigt en cykel i Fredriks hall. Ni som läser bloggen och vart här vet hur smal hans hall är. Det är en lång historia men en fin cykel, så why not liksom! :)

Nu ska jag byta om och börja med maten. Hungern gör sig påmind!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0