101102

Jag är helt dagvild! Idag är det tisdag, ja. Väldigt snurrig känner jag mig. Det finns dock en anledning till att jag är lite förvirrad nu. Vi hade ju lov förra veckan, och med lov så innebär det att man inte riktigt greppar vilken dag det är. Alla dagar flyter liksom in i varandra. Så var det för mig i somras och även förra veckan. Igår var det helgdag här i Frankrike så alla var lediga. Detta innebar för mig att inte göra någonting, och det kändes som söndag. Idag är jag inte ledig i normala fall, men eftersom våra lärare i dagens ämne inte är här, så har vi ingen lektion idag.
Det är väl skönt, men jag gillar verkligen de föreläsningarna, så är lite ledsen över det. Men ska plugga en massa idag, så jag ligger i fas.

Det blir alltså två skoldagar för mig den här veckan. Knas! För på fredag kommer familjen, så då ska jag inte gå till skolan! Imorgon slutar jag kl 12, sen ska jag ägna eftermiddagen åt påskrivning av learning agreement, shoppa strumpor, och sen plugg. På torsdag är det en låååång dag. Jag har inte mycket till övers för mina torsdagar. Det blir långa dagar! Men jag har tur som inte behöver göra så mycket mer än att sitta och lyssna! Det är ett jävla flängande bara, eftersom jag är på en biograf på förmiddagen, sen måste ta mig till Sorbonne på en halvtimma (vilket inte är några probs dock), sen efter det har jag en timma att avvara till jag ska vara på en annan biograf.. för att senare ha en timma att avvara innan jag har min sista föreläsning för dagen! Torsdagar alltså! Men det är inte mycket jobb, det är mest sitta och lyssna och anteckna! Dock är biograferna vääärdelösa. Särskilt den ena! Det är mörkt, man blir sömnig och det är svårt att anteckna för man ser ju ingenting!

Men jag överlever. Det är inte många torsdagar kvar! 10 för att vara exakt. Om vi räknar med de två i januari! Haha nedräkningen har börjat! Det är inte så att jag inte trivs här, oooh nej, det är super allting. Men jag kan komma på mig själv med att sakna min lägenhet, att få bo själv, att inte behöva anpassa sig till någon annan. Alltså okej, Fredrik och jag spenderar väl mer tid tillsammans än någon annan, men det är inte på samma sätt!
Så det ska faktiskt bli skönt att komma hem, två veckor över jul, sen har jag max 1 månad kvar! Då är det bara plugg plugg plugg i 4 veckor, så det kommer gå fort!

Nej, ska ta och sätta igång nu! Skulle först åkt iväg till Starbucks och satt mig, men tror jag stannar hemma i bekvämligheten istället! Ska dock klä på mig idag och inte gå runt i pyjamas!

Hörs senare!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0