101103

Varför går tiden så fort? Jag är inte den som klagar, och enligt utlovat av käresta i våras / somras så skulle tiden rusa förbi. Det har den sjutton gjort alltså och jag känner mig lite stressad. Inte stressad som Oj oj jag har så mycket jag måste hinna med i skolan, utan mer Oj jag åker ju hem om 6 veckor och då är det ju inte alls lång tid kvar av min sejour i Paris. Gosh darnit!
Men jag har en del saker inbokade för skolan, så jag ska faktiskt sätta fart ordentligt nu om en stund. Ska bara byta om till bekvämare kläder och sätta mig tillrätta i sängen. Ska plita ner alla orden i min artikel som jag tycker verkar amerikanska (??) och sen kolla upp historien bakom den via Websters online dictionary. När det är klart ska jag försöka mig på att börja med min essay till en av mina kurser. 6 december har jag ytterligare en muntlig presentation, vilken jag idag började förbereda när jag satt på Starbucks!

Jag har nog inte ens berättat för er vad jag läser för kurser. Här kommer den fullständiga listan:

Civilisation americaine: The US from 1960 - intergovernmental politics
The UK and the World: Aspects on Foreign Policy
Philosophie politique: Democracie (trök för den är på franska mahaha)
Langue et societe americaine
Litterature contemporaine
Litterature Anglais
Litterature Americaine


Det är nog allt ja! Litteraturkurserna valde jag för att jag skulle ha någonting som är intressant och vääääldigt enkelt. Som ni ser läser jag 3 politikkurser, varav 2 jag uppskattar haha! Alltså, jag kan säga så här: Jag skulle gilla den franska också, om jag fattade allting. Den är jätteintressant, och det är bra på alla sätt och vis, men jag kan ju säga att det är den kursen jag kommer ångra om jag ångrar någonting från min sejour här! Garanterat! Men skam den som ger sig, här ska det kämpas på!

Därför ska jag återgå till min förberedelse för nästa veckas oral pres. Läsa Time för nöjes skull är ju något jag brukar göra, och nu har vi den som kurslitt. Är inte livet underbart så säg haha!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0