101116

Klarade av att skriva en 4 sidor lång uppsats på 3 timmar. Det var mycket text, men den blev bra tror jag. Hoppas nu bara på att jag har gjort rätt och att han gillar den. Men det ska nog inte vara några problem!

5 saker som har gjort Ida irriterad idag:
1. Dam som lutade huvudet mot min hand på metron! Ohygieniskt och jag skrubbade handen när jag kom hem! (OBS! Kunde inte röra mig för det var packat!)
2. Folk som inte tar hänsyn till att det är fullt i metron utan tränger sig på och till råga på allt ska gå förbi en fast man står som packade sillar!
3. Otrevliga kassörskor!
4. Min "sambo" som inte förstår någonting när man säger till henne! Hur svårt kan det vara? 
5. Temperaturen i det här landet går aldrig under 10 grader! Vart är vintern???



Men jag är gladare nu. Handlade på Monoprix för 280 spänn, fick mycket samt att det var Monoprix. Blir nog fler gånger jag tar mig dit med tunnelbanan. Det är fan bättre med Monoprix. Fick min vegetariska tacos, var så jävla hungrig, så åt fyra st. Sista var nog okynnesätande, men blev mätt! Så mätt att jag inte ens orkade äta någon av chokladen jag hade köpt. Men det är bra! Den som spar han har, även om det bara är lite!

Imorgon blir det inköp av nya lurar efter skolan. Slutar kl tolv, så ska upp till Apple-affären och sen kika lite efter brevpapper och liknande. Hoppas jag hittar något fint bara!
Sen ska jag hem, börja klura på nya uppsatsen och sen kommer det en man hit vid 5, 5:30 som ska fixa vår dörr. Jag är själv hemma då, men men, det ska nog gå bra!


De är trasiga! Eller höger är glapp :(

Nu ska jag kolla på My Fair Lady, filmen alltså. Med Audrey Hepburn. Vi pratade om den idag på föreläsningen, blev så sugen. Bara jag och en kille (!!!) som hade sett eller hört talas om den. Var som igår, typ ingen av de franska studenterna visste vem Sarah Palin var! Jag och Matthew satt bara och såg chockat på varandra.. Hur kan man läsa en kurs om USAs politik och inte veta vem hon är??!! Nå väl, får inte begära för mycket av ett folk som i princip bara bryr sig om det som händer i sitt eget land!


Hon kommer gå för valet om två år, republikanerna älskar henne! Psykotanten nr 1! Obama lär knäcka henne, det sa vår lärare i alla fall! Mahaha!

Ha en fortsatt trevlig vecka, jag hoppas torsdag går fort, min värsta och bästa dag på veckan! Värsta, för det är en lååång dag i skolan, bästa för att då är det SVT play och nytt avsnitt av Rebecca & Fiona! Har någonting roligt att komma hem till i alla fall!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0