101120 - eftermiddag.

Det enda jag egentligen har att meddela alla är att ni måste gå iväg och hyra eller ladda hem filmen Milk. Det var en av de bästa filmer jag har sett på länge. Ni som känner mig väl vet att jag är en sucker för verklighetsbaserade filmer, där man kan relatera till den verkliga personen eller den verkliga händelsen. Man får ju en annan förståelse.

Här kommer trailern:






För er som inte vet så mycket om den här historien kan jag tipsa er om att googla Harvey Milk och läsa om den fantastiska person som gjorde mycket för the gay community i USA och säkerligen påverkade han övriga delar av världen med sina budskap. Det är så synd att dessa människor, som kämpar så hårt för sin sak, för folkets rättigheter, oavsett vem du är eller hur du ser ut, inte ska få leva och se att de faktiskt förändrar samhället! Att det alltid finns någon galning som känner att detta inte är värt det, och därför blir de offer för pistolen.. Det gör mig ledsen!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0