101120

Ja klockan är halv 2 på natten, och anledningen till att jag inte sover ännu är för att jag inte kan. Det är nämligen 3 italienare på nedervåningen som inte har lagt sig än. Jag är lite småirriterad! Att ha en kompis här är okej, men att sedan ta hit en till känns lite väl måste jag säga. En kille till på köpet. Det är inte det att jag har något emot killar, men alltså seriöst!
Det som är ännu konstigare är att de ska åka till Disneyland imorgon, och det tar ändå sin rundliga tid att åka dit, och man vill väl vara där hela dagen. Så vi får se när de ger sig av. Förhoppningsvis är de borta när jag vaknar! Men man borde väl gå och lägga sig i tid då, eller?

Alltså, för att klargöra allting! Känns som att jag klagar lite för mycket på min combo, men det är befogat. Det är såna enormt kulturella skillnader så jag tror väl inte att vi kommer ringa varandra varje dag efter den här tiden. Hon är jättesnäll, men väldigt naiv och känns lite osäker. Tror det är därför hon har vänner här hela tiden.

Nog om henne.

Idag har jag varit med Claire och de övriga nästan hela dagen. Jag och Claire var och såg Jackass 3D, asrolig och samtidigt var jag nära att kräkas mer än en gång. Men jag älskar ju Jackass så var så klart tvungen att spana in den här filmen! Sen mötte vi Kelsie och hennes pojkvän Jay på Champs-Elysees, gick neråt Place de la Concorde och på vägen dit var det full julmarknad. Väldigt trevligt! Köpte marshmallows täckta i choklad, mums!
Sen åkte vi hem till dem och hängde. Jag, Claire och Melissa lagade mat och kollade på film samt Family guy (klockren serie för övrigt). Åkte hem vid 23:20, men kände mig inte orolig alls på linje fyra. Mycket folk på väg hem från jobbet (JAAA! SJUKT!) och så där. Så var inte orolig alls. Sen kan man inte gå runt och fundera heller. Bara att gilla läget. Sen lär man sig ju vad som är sent och FÖR sent!

Här kommer lite bilder från dagen:



Nu ska jag försöka sluta ögonen igen! Tur att man inte behöver gå upp med klocka imorgon i alla fall! Irritation gör inte saken bättre.. Jag måste börja med meditation tror jag, finna mitt inre lugn!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0