101124

Idag har Harry Potter premiär i Frankrike. En vecka senare än övriga världen. Men vadå? Varför ha premiär samtidigt som alla andra? Det är ju tråkigt, låt personer lida i en vecka istället! Jag ska iofs inte se den nu, jag väntar till jag kommer hem och ser den i 3D istället, med min vapendragare EmmaPemmaSviskonFemma! :)



Dagen till ära har spenderats med Kelsie, efter skolan så klart. Men då man slutar kl 12 har man tid. Jag köpte en Starbucks Christmas Special - Mocha Noël, supergod! Han som var i kassan var jättesnäll, han sa att om jag inte gillar den får jag byta. Den var super, men glömde säga det till honom. Det skulle jag ha gjort! Blir nog en imorgon också, får bli en kaffe om jag ska klara av 2 timmar i en biosalong mellan 3-5. Sen blir det hem och fixa sig för sen blir det MixClub med mina fina vänner och besöket de har här! KUL!
Jag fick scanna in mitt Learning Agreement och maila det, eftersom posten i det här landet är lite si så där. Jag har fått iväg vykort, men ja. Det är lite si så där med andra saker.. Så vågar inte skicka ett originaldokument. Det lär duga med en inscanning.

Sen åkte vi till Place d'Italie och handlade på Carrefour. Det första jag besökt, och det är ju så långt borta. Otur! Men fick köpa Skittles i alla fall. Gott!



Kom hem vid 5, har duschat och ätit. Nu sitter jag och skriver om Maine för min uppsats i Langue et Société Américaine. Det är intressant men ändå.. det är lite segt. Jag vill bara bli klar med den!
Dags att fortsätta och sen får jag slappa med lite Grey's eller något annat trevligt! Kanske ska ta mig ann The Social Network ikväll!
Imorgon är det torsdag, veckans längsta dag, men har bara 3 kvar. Wiihooo! 2,5 vecka tills vapendragarn kommer! JAAAA!

[ida]

Kommentarer
Postat av: mikaela

oj, nu blir jag lite nervös, finns det olika sorbonne? jag har anmält mig till CCFS complete courses [F010], en franskkurs eftersom jag inte kan någon franska, vilket jag också är lite nervös över, hoppas att jag klarar mig ändå med de hälsningfraser jag kan och det jag lär mig på kursen. Är det svårt att leva i paris utan franska? Jag flyttar in hos min kompis/"arbetsgivare" som bor i elfte arrondisementet, ganska nära Bastille. Du verkar plugga ganska avancerat, vad läser du? Trivs du bra i paris, några tips till en nykomling?

2010-11-24 @ 22:37:09
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: sandra

fräsig bild, gillart med brillor, fläta å röd basker! superfint! ryktet går att du kommer att spendera vårterminen i linkan å jag tänkte då upplysa dej om att håkan kommer till cloetta center 10 februari.. om det var något som intresserade dig? håååååååååååkan=) lycka till med uppsatsen!

2010-11-27 @ 23:25:31
URL: http://thisissandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0