101127

Lördag, det är iskallt på min våning och även om vi skulle ha elementen på, så skulle det i alla fall inte nå upp till mig! Jag funderade ett tag på att packa alla mina kläder i min resväska och stänga den, så de inte skulle vara så nedrans kalla men det gör detsamma. Tror de kommer vara lika kalla för det!
Jaha ni, kära vänner! 3 veckor kvar, sen åker jag hem till Svedala för mysigt julfirande och nyårsfirande i Kolsva! Myspys på Mossis har ju ingen tackat nej till! Nu när renoveringen är klar, duktiga pappa och mamma, så ska det bli ännu mysigare! Stackars pappa, han har fått lista alldeles själv! I somras var jag ju hans assistent så att säga haha. Men vi hade ett mycket bra teamwork tycker jag! :)

Jag sitter och skriver på min franska uppsats. Eftersom jag inte har hittat någon motivation att skriva på franska, så kör jag på Linas trick och skriver först på engelska, sen översätter jag. Hittade boken på engelska också! Tack Google Books, ni är min räddande ängel! Ibland ler livet mot mig! Lite måste man ju få för att man får spendera denna tid utan snö! Dumt!
Så det kommer nog gå relativt fort att skriva själva uppsatsen, men översättningen blir ju det senare problemet. Förmodligen kommer jag glida och använda mig av Google Translate och sedan kolla igenom grammatiken. Blir klar imorgon kväll, så min helg är ju räddad så att säga! Dock kommer jag ha annat att göra i veckan, så det är bra om jag skriver klart den här nu! På tisdag vill jag gärna lämna in en annan uppsats också, som ska in 7 december, men men.. Det är inte det viktigaste!


Skittles - min räddning i essämörkret! :)

Jaha ni. Om man skulle ta och fortsätta! Y-fronten är här, så jag har inte sagt ett ord till min roomie sen typ i torsdags förmiddag. Mainly för att vi var ut i torsdags, jag sov hos Dyann och sen kom jag hem igår vid 6 och då låg de i sängen. Jag hade räddat min fredagskväll med MackiD, eftersom jag var bakis och väldigt hungrig!

Nej, dags att gå tillbaka till Toqueville och hans idéer om Demokrati i Amerika! Spännande eller hur?! 50% av betyget i hela kursen, tur att man är Erasmus-student och att hon inte kikar på stavning mahaha!

Jag har i alla fall något att se fram emot: 2 WEEKS BABY 2 WEEKS!


Världens bästa EmmaPemmaSviskonFemma kommer om TVÅ VECKOR!!!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0