101128 - nighty night!

Här sitter jag och lyssnar på julmusik! Det är mest för att jag ska kunna skriva och känna trevlig stämning i min lilla lya! Det är någonting som fattas just nu, och jag vet precis vad det är. En stor kopp glögg och lite pepparkakor vore just perfekt nu. Har jag någon glögg eller pepparkakor? Nej så klart jag inte har!



Jag har skrivit i princip en sida. Det går inte fort framåt. Det är just vad som överraskar mig. Jag brukar alltid vara så snabb på sånt här, och nu går det i ultrarapid... Jag får helt enkelt köra på så länge jag orkar, dvs att jag ska nu gå och borsta tänderna, sen skriva tills mamma & pappa ringer upp mig. Efter vi har pratat ska jag knyta mig och imorgon är det uppstigning kl 7.

Imorgon börjar en ny vecka i Paris, en av mina sista här nere i romantikens huvudstad. Just jag har väl inte upplevt det här romantiska som man, har jag hört, ska göra. Jag har min romantiserande bild av livet i Paris kvar, men det inkluderar våren och tidig höst. Det inkluderar sol, en lägenhet som ligger på Boulevard Saint-German, en cykel med en sån där flätad cykelkorg och gamla människor som ler trevligt mot en. Jag vet, jag lever ibland lite i en dröm! :)

Paris är en underbar stad. Jag är så glad och tacksam över att jag fick chansen att göra det här. Jag vet, det har varit lite ups and downs här, men samtidigt så har jag fått så mycket erfarenheter och jag kommer verkligen inse det när jag kommer hem. Jag kommer sakna livet i Paris, för visst är det så. Man lever, trots universitetsstudier, lite i en drömbubbla!


Jul i Paris är ändå vackert! Vi kan ju hoppas på lite snö trots allt! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0