101128

Idag är det första advent! Men i Paris finns det inte en tillstymelse till att visa att det är första advent. Förutom hos mig, genom att jag spränger julmusik som en tok tillsammans med att skriva uppsats på franska... fast på engelska.. fast på franska. Ja, det blir bra i alla fall!
Det enda som jag finner svårt, är att man inte får några direktioner alls. Jag vet inte hur lång den förväntas vara, eller någonting. Hemma får man ju i alla fall lite direktiv. 1500 ord, eller typ minst 5 sidor utan källhänvisning etc. Inte här inte. Man får liksom relatera till hur många sidor man har att skriva sin commentaire på. Jag tror det i generella drag är runt 4 sidor inklusive allt hahah!

Men i alla fall! Har suttit inburad i min lilla lägenhet i två dagar nu. Gårdagen gick åt att läsa igenom texten jag skriver om, sedan kom det helt ärligt lite andra saker emellan. Idag har jag skrivit inledningen, halva texten och har redan formulerat slutklämmen i huvudet. Tänkte i alla fall få till 2,5 sidor text exkl. inledning och avslutning. Det borde bli bra det. På torsdag kommer jag andas ut, för då ska den in. Läste någonting om 9 december och en Controlle Continue, blev lite nervös. Men det löser sig på torsdag, då lär jag klura ut vad det är som gäller.

Jag blir klar med den här imorgon senast, helst idag. Får helt enkelt sitta tills jag känner mig nöjd eller när fingrarna förfrusit. Ja, det är rätt kallt här! Jag kan säga så här: Det är fanimej tur att han skriver på ett väldigt intressant sätt och att det är ett intressant ämne, för annars vettefan vart min motivation skulle vara!

Jag har en massa annat att göra också, så det känns som att de här två veckorna tills Emma kommer, kommer att gå riktigt fort. För när hon är här så ska jag inte göra så mycket i skolan. Har två muntliga pres:er den veckan, men inte mycket mer ser ni. Underbart!
Har fått prata med Fredrik idag också. I lite över en timma pratade vi... eller jag pratade.. så allting var väl som vanligt då haha! :) Min webcam var cp som vanligt, men hans fungerade finfint till min stora lycka!

Nej tillbaka till skrivandet. Först ska jag minsann jaga Håkan-biljetter. En liten Sandra har viskat i mitt öra att han spelar i Linköping 10 februari! JAAAA! Håll tummarna för att jag kan kirra biljetter! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0