101001

Först av allt, jag har verkligen inte fått någonting gjort idag. Vaknade upp vid halv ett, låg kvar i sängen i säkert två timmar innan jag tog mig ork att gå nerför trappen och hämta en yoghurt. Sen har jag druckit väldigt mycket, kollat på säkert 12 avsnitt av Gilmore girls, funny enough så blir man absolut inte trött på det, och nu är klockan redan 22:50.
Detta är alltså resultatet av gårdagens festligheter, som inkluderade rött vin, väldigt mycket dansande, inget svettande, och ett inträde på 15 euro inklusive en gratis drink som inte alls var god men som försvann snabbt!

Det är tur att vi inte hade någonting planerat idag, eftersom vi båda har levt i pyjamas och inte lämnat våra sängar eller våra laptops för högst fem min. Vi har sagt ungefär 10 ord till varandra idag, och det var ett slöddrigt Bonjour, tous le jour nous sommes rester dans le lit, un jour bien! :) Vilket alltså för er icke fransklärda (detta inkluderar inte baguettemannen a.k.a min pojkvän) betyder att vi har stannat i sängen hela dagen, en bra dag.

Tänkte först inte blogga, eftersom jag inte har speciellt mycket energi i min kropp. Men jag kände att det nog var nödvändigt att göra det, bra uppladdning för att gå ner och borsta tänderna. Hur man kan vara trött efter att ha spenderat dagen i sängen görandes ingenting, är för mig en gåta. Men som man säger: Man är ju inte 20 längre!

Om 5 veckor kommer min familj hit. Om tre veckor har vi en veckas lov (nödvändigt?). Om två månader och 18 dagar får jag åka hem till Sverige och fira jul och nyår i två veckor! Om jag har hemlängtan eller inte trivs? Nej snarare åt andra hållet.. Visst, jag saknar min familj, jag saknar mina vänner, jag saknar min Fredrik men jag älskar Paris så mycket, tror nog inte det går att älska Paris så mycket. Att åka taxi genom heeeela stan för ca 130 svenska pistoler är inget annat än underbart! Att få plugga på en skola, som iofs behöver en aningens renovering men är väldigt fransk, som Sorbonne där historiens vingslag sveper genom korridorerna är inget annat är underbart! Att ha träffat så många otroligt gulliga personer som jag har gjort hittills, är också helt underbart!

Självklart kommer jag sakna Paris när jag åker härifrån. Inte det franska systemet dock, men Paris. Det är lätt att återvända, vilket jag kommer göra många gånger. Men just nu ska jag njuta av tiden här, jag hoppas den blir precis så bra som jag förväntar mig att den ska bli! :)

Nu ska jag borsta tänderna och sen vila mina ögon on yet another episode av Gilmore girls! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0