101004

Det är ett jävla liv här hemma! Tur att jag har lurar i. Men det tränger ju igenom.. Italienare har en viss tendens att prata väldigt högt, vilket jag är väl medveten om efter mina 10 dagar i en familj ht-02 när jag läste italienska.
Men att vandra runt i Y-front när det finns en utomstående i lägenheten som inte är större än en skokartong.. är någonting jag känner mig lite smått obekväm med!
Förlåt, känns som att jag bara klagar, det gör jag inte. Men man kan ju sätta på sig kläder.. eller ett par shorts kanske!

Idag har jag första föreläsningen. Ska snart bege mig iväg, måste nämligen köpa block på Fnac först, så ska förbi Les Halles på vägen dit. Kan säkert gå till vår supermarket, men tror jag kan hitta bättre på Fnac. Ska bli spännande med första föreläsningen. Hoppas det blir roligt och att föreläsaren är bra. Det är ju ganska avgörande för att kursen ska bli bra. Vi ska se.. i den här kurser ska vi fokusera på oral presentations, vilket jag är rätt bra på, så jag ska verkligen vara på topp, påläst och vara med i diskussionerna.

Nej, måste nog försöka samla mig och åka iväg snart så jag inte känner mig stressad.

Jag lovar, ni kommer få höra mer om kursen sen, första dagen och allt! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0