101006

Jaha, andra föreläsningen i tredje kursen avklarad. Ni undrar säkert vad det är för kurser jag läser. Well, eftersom jag har två till att registrera mig på berättar jag på fredag!
Läraren vi hade idag såg ut som en övervuxen Harry Potter, men typ lika lång som dig mamma! Otroligt roligt. Vi hade föreläsningen på en biograf strax vid Saint Sulpice, och jag kan säga att de renoverar fortfarande den vänstra sidan, ståendes framför den så att säga. Det gjorde de också när Emma och jag var här, oktober 2007! Läste lite på skylten de hade satt upp, och där stod det hur lång tid det tog att renovera från botten till toppen.. typ 13 månader för varje del. Låång tid. Men den var öppen.
Dock hade jag inte tid att gå in.

Föreläsningen var intressant, engelskan höll i ungefär en kvart. French people gotta learn some english! Tar man en kurs på engelska, som ges exklusivt på engelska, för tredje-årselver, ska man väl inte sitta som ett frågetecken när frågor ställs. Eftersom vi disikerade Marshall-planen idag, eller George Marshalls tal han höll vid Harvard University 1947 så ville jag inte glänsa ut mig under första föreläsningen. Tänkte ge dem andra en chans. Dock höll jag hov när vi pratade om vilka länder som tillhört det brittiska imperiet från början av 1900-talet. Yes, I am that good!
Om det inte ändras ska jag nog säga ifrån nästa vecka, det är ju en kurs på engelska, då får de väl acceptera att Harry Potter undervisar på engelska och step up to the game! This is life, accept it les francaises!

Vi fick även ett kompendie med diverse texter som vi måste läsa och disikera. Fun stuff! Jag älskar sånt här! Sen ska jag glänsa på TP. Typ. I alla fall, detta var någonting otroligt omärkligt, men för mig, som är van att betala typ 50 svearikes pistoler för ett, kändes det som att vinna på lotteri! Typ. Igen.

Tänkte att ni kan få se lite bilder. Skulle egentligen ha begett mig ut och fotat idag, men orkade inte efter skolan så satte mig på metron och begav mig hemåt. Förresten träffade jag en tjej som även läser kursen jag hade igår. Fransk, men bott i New York ett år, så jag gissade att hon var från USA. Så bra var hon! Skööönt! Väldigt trevlig!


Aah yeah! A Chocolate frappuccino from Starbucks with wipped cream and chocolate sauce. Mmmmhmmm!


This is what happens when you buy cheap red wine, the cork drops into the bottle!


Paris in all its pride at night time! You can spot the Eiffel Tower where ever you are!


Saint Sulpice. Next time, I will go inside. The rose line, remember the Rose Line.. I didn't spot Silas though, tough luck!

Mer bilder nästa gång kanske. Jag tänkte nog ägna lördagen åt att änvända kameran flitigt. Det är för lite bilder i den här bloggen, jag ber om ursäkt! Btw, fått stipendie på 4000 kr, thank you!

[ida]

Kommentarer
Postat av: martha

kul med bilder! grattis till stipendiet :) vart var det ifrån? kram

2010-10-07 @ 15:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0