101009

Imorgon är det 10-10-10... Kan bli en bra dag, kan bli en dålig dag. Det är söndag i alla fall, så jag planerar att inte vara så speciellt pigg, prata på Skype, kolla på film, läsa The Times, plugga inför onsdag och bara slappa.
Idag är det varmt, så jag ska snart bege mig bort mot Jardin de Luxembourg tror jag. Vet itne riktigt, annars stannar jag hemma. Vi ska ändå gå ut ikväll, så jag kanske ska spara mina krafter och greja här hemma istället. Det innebär också att jag inte kommer äta McDonalds idag, utan faktiskt koka pasta istället. Vet inte hur mycket bättre detta är, men det hjälper ju i alla fall lite. Det kommer nog kanske bli McDonalds imorgon, beroende på hur bra man mår och vad som händer ikväll.
Ska kolla in lite ställen som ligger centralt, så vi inte går till samma ställe hela tiden. Vi får se helt enkelt!
Jag är förresten riktigt nöjd nu, nu är det bara vi två i lägenheten igen. På måndag om två veckor kommer Els, min forne roomie från Annecy och hälsar på. Vi har ju en veckas ledigt då så det passar bra. Sen ska jag ladda batterierna en vecka innan familjen kommer! Det ser jag verkligen verkligen fram emot. Tänk att man kan sakna personer så mycket. Ska boka flygbiljett också, åker tidigt på lördag morgon 18 december har jag planerat. Kebab från Al Forno står på menyn på lördagskvällen, bara så familjen Arvidsson lägger detta på minnet hahah!
Sen är jag hemma till 2 januari innan jag måste åka tillbaka för mina sista studier i Paris.
Nej, det kanske är dags att göra någonting. Ikväll om vi går ut känner jag för high heels.. jag kommer förmodligen dö, men vad sjutton.. Man får ta det! :)
Kom på att jag glömde min rosa klänning hemma, som jag hade på vår 50-årsfest. Kanske ska be mamma ta med den ner, annars får den helt enkelt vara hemma och så får jag använda den sen! Bättre att inte släpa hit en massa extra! Har än så länge inte behövt använda min Peak-jacka, men antar att det kommer i november eller så. Idag är det 25 grader varmt, så ingen jacka idag heller. Galet vilken oktober vi har än så länge!
Dags att leta uteställen. Hörs lite senare!
[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0