101012

Okej, jag ska snart dra iväg till skolan. Tänkte bara uppdatera er om att det är strejk idag, så ingen av oss vet om det är skola idag eller inte. Väldigt märkligt i den här staden kan jag upplysa er om. Jag vet inte ens om jag kommer till skolan, eftersom det är transportsstrejk så klart. You just gotta love France!

Det verkar kallt ute, det är rätt kyligt uppe på mitt loft. Känner att det nog kommer bli rätt så kallt på morgonen här uppe nu i vinter.
Idag ska vi, tror jag, till agenturen och göra någonting. Jag vet inte riktigt vad, hon informerar inte så mycket. Hon sa bara att vi kunde gå dit idag och att vi skulle ta med pengar, men hon kom inte ihåg hur mycket, så jag åker väl hem sen, efter skolan, om jag har lektion, och så får vi se vad som händer. Skulle behöva tvätta lakan, men jag orkar inte gå till tvätteriet och torktumla dem sen, så får se hur det blir med den saken. Känner att madrassen inte är så jättefräsh att ligga på utan lakan och i så fall kommer jag få torka lakanet med hårfön. Jag betalar inte för att få mina lakan torra. Det får bli så att jag går upp tidigt på fredag eller så.

Nej, måste borsta tänderna nu och börja göra mig i ordning! Jag ska nämligen försöka skriva in mig på kurserna jag har kvar att skriva in mig på idag också, men med min tur, så kommer det förmodligen vara stängt idag pga strejk!

Vi hörs lite senare! Jag behöver en stor mugg te, men i det här huset finns inga stora muggar...

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0