101016

Sen kväll eller tidig morgon, det beror på hur man ser på det. Klockan är i skrivande stund 00:24, ljuset är inte släckt hos oss här på Rue des Trois Couronne och jag lyssnar på deppig music i form av Glasvegas. You gotta love the Glasgow band!



I alla fall. Vi har varit hos vår bostadsagentur och betalat lite pengar, sen var Ilaria till banken och rättade upp ett konto som vi ska dela på, och CAF är på G. Det ska bara skrivas på av vår hyresvärd!
Tanken idag var att vi skulle gå ut, men eftersom min sambo snyter sig mer än jag gjort i hela mitt liv ikväll, och min hals inte tillåter mig att svälja utan besvärligheter, så valde vi att stilla stanna hemma i lägenheten med våra laptops. Jag har i och för sig haft en väldigt trevlig kväll sen jag kom hem vid 18. That's right, det tog mig 45 min att ta mig hem, ca 30 min längre än det tar i vanliga fall, eftersom det är strejk fortfarande och inte lika många tåg går. Linje 4 som jag tar från skolan är alltid packad oavsett så jag visste att det skulle vara mycket folk. Det var mycket folk idag, så man fick köa för att komma ut på plattformen. Det är helt galet. När man väl kom in i tåget, så kändes det ju som att man trängt in sig 50 pers i en telefonhytt, men ack så kom det inte en stor fransman och minsann skulle med det tåget, trots att ett nytt gick fem minuter efter. Galet är vad det är!

Jag kom hem, var hungrig, åt mat, pratade med min bästa syster, min bästa Fredrik, Jonathan och Johan. Så min kväll blev inte så dålig ändå! Hade ju ändå peppat för att gå ut, outfit och allt var ju klart, men då har jag ju det till nästa vecka, för då blir det garanterat utgång. Min hals ska från och med imorgon läkas. Och ja, jag glömde Angispray och tänker inte gå och köpa ett nytt. Här ska det läkas med vanliga medel så som mycket vätska och lugn och ro.
Imorgon väntar IKEA på oss, JA! Jag ska inhandla ett par tofflor, en stor mugg och eventuellt lite Swedish foodmarket-saker. Beror på vad Paris kan erbjuda mig. Roligt ska det bli i alla fall! :)



Jag ska nog ta och borsta tänderna nu, sen kolla ett avsnitt av Gilmore girls. Så glad att jag inte behöver gå upp med klocka imorgon, ska sova tills jag vaknar och då äta en lååång frukost. Måste handla imorgon, grönsaker grönsaker, massa grönsaker! Glad att jag bara har ont i halsen dock, och inte snorig. Det är fan jobbigare alltså!
Nej, borsta tänderna, sen vila ögonen på Gilmore girls en stund innan det är dags att släcka!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0