101019 - kväller

Jaha, här sitter jag efter en oerhört produktiv dag. Produktiv i det att jag har gått runt mycket. Först hade vi bara en timmas föreläsning eftersom vår CM inte var här idag. Efter det gick jag till Gilbert Joseph (Frankrikes svar på Akademibokhandeln typ) och inhandlade fyra st böcker till mina litt. kurser.
En är bl.a. Timmarna, som vi har på DVD hemma. Jag har nog sett den filmen ett par 1000 gånger, så känns inte så där jättejobbigt att arbeta sig igenom den här boken! Blev rätt lycklig när jag såg att jag kommer få arbeta med denna! Dock har jag inte lyckats hitta den andra boken vi har i den kursen, oerhört svårt. Får nog be Rachel inhandla den i England nästa vecka! Vi tar samma litt.kurs på fredagar, så det vore snällt!

På eftermiddagen var tanken att jag skulle stanna hemma, läsa lite, slappa. Det blev ändrade planer och istället åkte jag iväg till Olivia och mötte upp henne och Kelsie för lite shopping. Ingenting för mig dock, men jag var ett bra smakråd! :)

Strejken är i full gång och två av Sorbonnes skolor är stängda. Galet är det, helt knäppa och militanta är dom. Poliser överallt och man är nästan lite rädd när man går omkring på gatorna! Inte för läskiga personer, för militanta studenter!

Men men, det är Frankrike, vad ska man göra?!

Nu ska jag äta mina två clementiner som jag har kvar och sen fortsätta prata med bästa syster!



[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0