101019

Först och främst, inte ett endaste inlägg igår! Förklaring: jag hade skola hela dagen, samt att jag hade en fruktansvärd huvudvärk efter att ha spenderat två timmar i ett klassrum med ingen luft what so ever! Samt att mitt snor och min bula i pannan inte gör saken bättre.
Den här bulan gör fan jävligt ont! Förklaring: jag grejade i min resväska som står uppställd på ett sätt som kanske är rätt riskabelt. Dock om man inte är i locket och gräver. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde (memory loss från slaget?) och pang boom så får jag kanten på locket rätt ner över högra ögonbrynet. Det var lite så att jag kunde börja grina, men stillade mitt sinne och andades ett djupt andetag.
När jag senare kollade mig i spegeln så var det blålila och en sjuhelvetes bula. Färgen har dämpats, gick inte ens med lite smink, men bulan är kvar! Tusan också!

Jag är egentligen inte jätteförkyld, men jag hostar samt har fått lite slem i halsen och pyttelite sitter ju kvar i näsan. Tyvärr rätt långt upp vilket har gett mig anledning att bryta upp Alvedon-förpackningen. Mår bättre idag dock, har bara en föreläsning nu på morgonen. Om jag kommer dit det vill säga.. Det är ju värsta strejken här nu, idag skulle de barrikadera en av skolorna som vi går på. Stört!

Nog för att det skulle vara jätteskönt att veta att man inte hade föreläsning, vem blir inte glad av det? Men jag känner samtidigt att jag är ju här för att få undervisning, inte sitta och titta upp i taket i min lilla lägenhet. Det är ju så att ingen föreläsning = ingenting att göra då man får direktiv på dem.

Men men, det är som det är. Jag ska gå och borsta tänderna nu, så fort min sambo är klar på toa. Sen är det skolan som gäller fram till klockan 12, då är det inhandling av diverse böcker som står på schemat och sedan blir det hemfärd för tvätt och läsning av dessa böcker! Måste börja kolla på mina orals också! Bättre att börja förbereda nu än senare!

På måndag kommer Els, min fina sambo från Annecy! Ska bli himla roligt faktiskt! Vi har inte setts sen dess, men dock pratat väldigt mycket, så det ska bli riktigt roligt! Jag får ju mycket besök, vilket jag ser fram emot. Det får tiden att gå väldigt mycket snabbare! :)



Dags att bege sig! Vi hörs senare!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0