101020 - après-midi!

Visste ni om att det finns över 96 miljoner unga kvinnor/flickor som inte kan läsa eller skriva? Det är någonting Plan Sverige jobbar för att förändra, och jag vill hjälpa till! Kolla på den här länken!



Jag har varit i skolan, suttit och pinat med min hals i 2 h 30 min. Det är inte bra att ha föreläsning i en biosalong. Man sitter alldeles för bekvämt och när man ska skriva blir det inte alls bra. Meen, det är som det är, jag tänker inte kämpa med mig datorn, gillar att skriva för hand. Skulle egentligen ha gått och fått min learning agreement påskrivet, men eftersom jag höll samma mått som de trötta stinkande uteliggarna i form av matbrist, så valde jag att åka raka vägen hem istället. Nu sitter jag här, mätt och belåten ett par timmar till. Detta kommer förmodligen ändras då jag snart ska ut och röra på mig igen, vi ska iväg och få vår CAF-ansökan påskriven. Innan dess ska jag gå förbi hotellet och kolla in rum samt prata lite mer om det där med frukost. Lite si så där med om det ingår eller inte, och vad det är för typ av frukost. Jag tror att mamma och pappa inte klarar sig så länge på en croissant och en slät kopp kaffe, njae. Men men, vi får se!

Hade ju tänkt slänga in en tvättmaskin nu, men eftersom jag inte har orkat vandra till affären för att köpa tvättmedel, så får det vänta till vi kommer hem.. eller så går jag förbi där när jag går till hotellet. Smart tänkt!

Ska lägga mig och läsa en liten stund nu, innan det är dags att ge sig av igen! Den här veckan har gått oerhört segt i jämförelse med de två tidigare, förmodligen för att man går och väntar på fredag och lov i en vecka. Man har någonting att se fram emot så att säga. Det har ju jag veckan efter också, då kommer ju FAMILJEN!!!

Nej, nu ska jag plocka upp The Hours och läsa vidare om Virgina Woolf och de andra damerna! Påminn mig om att jag faktiskt ska köpa Mrs Dalloway och Shutter Island. Samt skicka hem alla mina kläder med familjen då jag kommer ha så mycket böcker att släpa på hahahah!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0