101026 - kväll

Okej, jag går seriöst och blir en shopoholic här. Inte för att jag spenderar så mycket pengar på dyra saker, även om jag ska köpa en dyr sak... en sak för 3500 kr. En handväska. Men den är från Marc by Marc Jacobs, så jag är tillåten faktiskt! Det är ett nödvändigt ont och eftersom jag vill ha den, och förmodligen kommer använda den resten av mitt liv, så ja! Det kan jag lägga lite av mina 25 000 kr jag har att leva för de resterande 10 veckor som återstår!

Min före detta sambo Els från Amsterdam är här. Vi har inte sett varandra sen den där veckan i april 2007 då hon åkte hem från Annecy. Sen har vi mest pratat på Facebook. Men nu är hon här och vi har det verkligen supertrevligt! Just nu är hon dock och tar en drink med någon kille hon hookade lite med i Annecy, jag valde att hoppa i pyjamasen (nyinköpt) och ägna mig åt tvätt och annat markarbete! När hon kommer tillbaka ska vi öppna bag in boxen och laga tacos. Det kommer bli en härlig kväll!

Jag har dock shoppat lite så klart! Jag ska demonstrera gårdagens och dagens inköp i en bildserie eftersom Linneas internet är CP och inte kan spela mina videobloggar! England har stört dåligt utvecklat internet, bara så du vet darling! (Det som inte finns med är mina American Apparel-koftor, men dem har ni ju redan sett! :))



Vit och blårandig tshirt samt shorts med hängslen från ZARA! Älskar shortsen! Väskan är också från ZARA! :)







Uppifrån har vi:
1. Ny pyjamas - Snoopy!
2. Två linnen från Divided, det svarta är i spets. Gillar dem båda skarpt!
3. Ny höst/vinter-jacka från L.O.G.G. Väldigt skön, och man kan ta bort lurvet tack gud! :)
4. Ny höst/vår-jacka, gillar skarpt!
5. Kavaj med leopardmönstrat innertyg. Coolt!
6. Klänning i silke, mönster odefinierbart hahah!

Allt detta från H&M.

Seriöst, hur kul är det inte att bo i Paris och shoppa en massa? Att ha obegränsat med pengar vore ju en lyx, men samtidigt är det roligt att längta efter att kunna köpa någonting! Jag har mer på min mentala lista, många av dessa saker, minus jackorna och pyjamasen, är impulsköp! Som ni vet kan jag inte göra dåliga impulsköp!

Nu ska jag hacka grönsaker och hoppas att vi snart får hugga in i tacosen! Vår tvättmaskin är jäääävligt seg! Men så glad att vi har en egen!

Förresten, kan någon ge mig 950 euro? Jag har blivit hemligt förälskad i ett par Alexander McQueen-skor, finns nog ingenting i världens som är bättre just nu! Samt att han ju dog alldeles för tidigt, vilket jag sörjer otroligt mycket! Men ack, dessa skor! Jag kan även ta dessa om ni nu skulle vilja vara så snälla!
Det är ju helt galet hur ett/två par skor kan få en att bli lika mjuk i knäna som pojkvännen sin, men men, det är skor! Går inte att förklara!

Det har blivit jul på Gallerie Lafaytte också!


(Damen vid Diors solglasögon var världens snällaste och jag provade ett par skitcoola solisar! Hmm.. hahaha)

Oj vilket långt inlägg detta blev, men det är ju roligt! Lite bilder skadar ju aldrig!
Behöver mat, nu får hon sluta flirta hahaha!
Nästa vecka kommer en familj hit, och det är ingen vanlig familj för det är MIN FAMILJ!!! JAAAAAAAA!
Nu ska jag boka flygbiljett hem i december!

[ida]

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack för fotona:) HM är favvo-affären?:) Internet här ligger ungefär 10 år efter skulle jag säga! Kram

2010-10-27 @ 08:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0