100922

Nu har jag lite ordning på mig själv igen. Min kropp värker fortfarande lite, träningsvärk i benen från i måndags tror jag. Det lär väl inte gå över de närmaste dagarna, då det är mycket trappor, mycket gå omkring och så där. Men jag kan alltid glädja er med att mina ben kommer bli skitsnygga efter den här Paris-sejouren! :)

Jag har egentligen inte jättemycket att delge er. Ska lägga upp lite bilder sen, så ni får se vårt "jätte"boende.. Haha. Men jag sover bra i min säng. Den är hård, till skillnad från den i Annecy som var så mjuk så jag visste inte vad. Det är fräsht, och det kommer gå riktigt bra att bo här två personer. Just nu längtar jag faktiskt lite till fredag när min roomie dyker upp. Känns än så länge lite trist att vara här ensam. Särskilt eftersom det är två metrobyten bort från skolan och det området. Men det blir bra så fort man får lite sällskap, eller i alla fall vet att man ses när man kommer hem.

Jag kan ju berätta om gårdagen. Fick gå upp rätt tidigt, eftersom jag skulle möta upp Olivia vid skolan kl 9 och sen skulle vi leta oss fram för att registrera oss. Jag kan säga att det tog oss en bra stund innan vi hittade fram haha. Jag kommer gå vilse i den här skolan, jag lovar er!
Vi kom i alla fall fram, vi har registrerat oss och fått våra studentID-kort. De där fotona som man skulle ha med sig var inte använda, eftersom de tog det kortet som satt på ansökan. Tur att jag ser normal ut på det åtminstone! :)
Efter registreringen skulle vi försöka hitta till våra respektive pedagogiska registreringar, men eftersom vi var helt vilse, så struntade vi i det och gick till McDonalds istället. Jag känner 3 personer nu, Olivia, Will och Hanna, samtliga från England! Olivia är supersnäll och om några timmar ska jag åka iväg och möta upp henne för att följa med på lägenhetsvisning. Sen är det någon slags picnic samt Erasmus-info, sen ytterligare en visning. Har i princip bestämt två kurser, men det är tillsammans bara 11 ECTS (poäng), så jag måste ju hitta fler. Men en sak är säker - John Locke, Hobbes, Rousseau kommer härja i min vardag igen! Som jag har längtat! :P

Igår var det jättevarmt ute, ungefär 25 grader. Ska inte ta med mig jackan idag. Ser ut som att det är rätt frisk temperatur idag med. Solen skiner, det är ändå härligt! :) Så ska slänga mig i duschen, som för övrigt är en massagedusch, men jag tror man behöver göra en avkalkning av själva massageduschhuvudena.. Annars är badrummet jättebra! Jag kommer nog kunna trivas här.


Efter skolan och allting, så gick jag till Notre Dame och bara njöt av vädret och tittade på alla tusentals turister.


Ilarias sovplats bäddsoffan tillika soffan där folk kommer sitta om de är på besök.


Köksbordet, samt min väska som jag inte ens har orkat packa upp än. Den ska upp på loftet där jag bor!


Det lilla köket där jag tror att det mest kommer lagas enklare rätter, så som sallader och pasta. Men vi har tvättmaskin i skåpet! :)


Badrummet. Stor dusch, viktigt! Fräsht, ännu viktigare!


Den lite läskiga trappen som leder upp till mitt lilla krypin. Den är bara läskig nerför.


Min säng. Jag har inte bytt till mina egna lakan här, eftersom det här är taget efter första natten. Bakom mig finns plats att lägga väskan och så.

Vill ni skriva till mig (ja det vill ni), så är adressen:
Ida Arvidsson
c/o Zizoni
4 rue des Trois Couronnes
Paris 75011
France

Det borde stämma, är inte 100 % än så ni behöver ju inte kasta er på brevskrivandet ännu.

Mitt nya franska nummer är: 0033 6 40 90 28 95

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen börja bege mig bortåt Sorbonne! Jag vet att så fort jag får ordning på alla mina kurser, så kommer min knut i magen försvinna. Dock är jag inte den enda som inte valt kurser än, så det känns skönt att man sitter i samma båt, så att säga!
Men det är bara att ha courage och köra på, så löser sig allting! Jag är inte ensam i alla fall, det är skönt det!

6 veckor kvar till min älskade familj kommer, kan inte längta mer! Veckan innan har vi lov, men jag anar att det blir mycket plugg då så man får undan lite. Sista examensdagen är 2 februari tråkigt nog, men vad kan man göra!

[ida]



Kommentarer
Postat av: Sara

Vas skönt att höra att du kommit fram. Ser ut att vara ett litet mysigt loft du har. Det skulle vara jättekul att komma och hälsa på dig, får prata med Martha och se vad hon säger. :) Lycka till med franskan nu. Au revoir KRam

2010-09-22 @ 10:18:33
URL: http://zhara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0