100923

Strejk strejk strejk! Gör inte fransmän annat än strejkar hela dagarna? Idag har det nämligen varit strejk på tunnelbanan, inte så att de slutade gå, men det var förseningar och sådant. Även vid min skola, Sorbonne, har det varit stängt idag. Så vi kunde inte gå dit och välja kurser heller. Annars hade det varit en ypperlig dag eftersom det var mulet och regnigt och värsta åskan idag. Jag har stannat inne mest hela dagen. Tagit reda på min väska, ska bara baxa upp resten på mitt lilla sovloft. Sen mötte jag upp Olivia vid fyra och vi gick och handlade lite mat, sen lagade vi middag här i lägenheten. Väldigt trevligt!

Ikväll är det egentligen en riktigt stor Erasmus-fest, men jag känner mig lite risig med förkylningen och allt, så jag var inte så sugen. Plus att min roomie Ilaria kommer imorgon så vill inte vara helt bakis heller. Det kommer ju fler tillfällen, det tvivlar jag inte på! :)
Så jag ska stanna inne och kolla på Gilmore girls och dricka Perrier - min nya last! Emeli, det vore något för dig! :)



Min nya last i vardagen, Perrier. Det är kalasgott! Hittade ett Lidl nära mig, tråkigt att det inte var ett Monoprix, men vad gör man? Tager vad man haver. Duger så länge. Jag har ju en inget godis på en månad-regel.. än så länge har det gått 3 veckor, så jag kommer nog klara mig september ut. Det var svårt idag, med godisråttan Olivia som sällskap, och det finns så mycket gott, men jag klarade mig. Ångrar mig nu litegrann, men får helt enkelt stilla begäret. Har jag klarat mig hittills så klarar jag mig nog några dagar till! :)

Nu ska jag baxa upp min halvtomma resväska och sen sätta mig i myskläder och kolla på Gilmore girls! Än så länge älskar jag så klart Paris, det är helt underbart här! Vi har så mycket planer på vad vi ska göra, så jag tvivlar på att helgerna kommer bli långsamma.



Well, today there was a strike or manifestation at both the school and the metro. Stupid! Couldn't choose courses today which would've been great, since it was cloudy and rainy today. Still warm, which explains the thunder. I thought a plane landed on the roof or something.
Anyway. Stayed in the whole day, except from when I met Olivia at the metro and then we went grocery shopping. Awesome! I got stuff in my tiiiny fridge! Then we wnet back here, to cook dinner and just hung around for a while. Nice to not eat alone.

My cold is getting to my throat now... NOT GOOD! I hate it, I will start to cough and that's the worst thing in the world. I bought tea at the supermarket, so just have to work that out. No kettle, but we have a micro, that will do.

Tomorrow my roomie's coming. Lovely! And also tomorrow I will be going with Olivia to the school where they teach 1 and 2 year. Glad I'm not taking any courses there.. well, at least I don't think I will yet!
I will work my schedule out tomorrow or something.

Saturday there's a party again, the whole town's going mad so I think, depending on my condition, we will join that. Could be fun, even though I don't like techno..

Now I'm gonna relax and watch some Gilmore girls.. and drink my Perrier! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0