100924

Jag har fullt med italienare runt omkring mig. Det är helt galet! De pratar dock lite snabbt på franska som på italienska.. woho! Men det hade kunnat vara annorlunda, det hade kunnat vara jag och en massa svenskar och hon hade suttit som ett frågetecken. Men han, själva handyman, är jättesnäll.. och nu verkar det som att vi betalar ännu mindre i hyra. Jag förstår ingenting, men det löser sig.

Det verkar vara så att Ilarias iPhone inte heller fungerar här i Frankrike med ett franskt nummer. Det är nog så att iPhone endast fungerar där man har köpt den. Verkligen udda, men det verkar vara så det första året man har den. Det är lite jobbigt måste jag säga, men men. Jag överlever i 14 veckor + 4. Jag får försöka göra det helt enkelt!

Nu är det full rulle här i lägenheten, då hon har sin mamma med sig och hon är riktigt, vad ska man säga... verkar bestämma lite över henne. Jag kan inte säga att hon gör det, men hon verkar vara lite bossig. Det kanske är annorlunda i Italien, relationen till föräldrarna, men om jag var 20, så skulle jag nog få prata för mig själv, även om mina föräldrar var med.

Jag är rätt trött idag, vet inte riktigt vad det beror på, så tänkte lägga mig tidigt så jag är friskare imorgon. Eftersom det imorgon är party för fulla muggar hos våra brittiska vänner. Det ska bli riktigt roligt, de är riktigt snälla!
Jag tror att det kommer bli en bra termin, men det är sjukt hur kurserna ska hittas och väljas. Stört! Men det ordnar sig nog snart, eftersom alla, även om man har valt innan, så ska man ändå skriva in sig pedagogiskt. Mycket logiskt? Nej, men det verkar fungera så på de flesta ställena i Frankrike.. Blä! Nå väl. Håll tummarna för att jag får läsa den engelska kursen, så jag i alla fall har några kurser jag klarar av. Kanske rent av ska läsa lite langue anglais när jag ändå är här.. så jag vet att jag fixar allt i alla fall.. Sen typ två kurser på franska..
Vi får se, hoppas de är snälla på den instutitionen i alla fall.

Åh jag vill sova, men jag anar att det kommer bli lite sent ikväll. Jag vill ju se nya Vampire Diaries.. Det kan jag nog göra när jag går och lägger mig! På mitt lilla loft höhö!


My roomie has arrived. She's really friendly, speaks really good french and she speaks really fast, but I can comprehend most of it. It's good to have someone that speaks french all the time. That will just benefit me!
Anyway, tomorrow it's some huge party, that will be fun, I hope.. We're all gonna meet up for some drinks at one girls place. Just have to figure out what to wear.. Oh well, I'll find something!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0