100926 - kväll

Idag har jag sovit länge, som jag nämnde tidigare. Vid halv fyra mötte jag upp Olivia och Hannah för att äta lite, dricka en jävligt god Chocolat Frappé (men inte som Starbucks såklart) och sen gå vidare till Pantheon, för andra gången. Men det är riktigt mysigt där inne, det är alldeles tyst och så där.
Måste gå till Saint Sulpice någon dag, eftersom Emma och jag enbart var utanför. Jag har ju kameran med mig hela tiden, så hittar jag en roslinjeplacket lovar jag att fotografera den.

Annars har det regnat, jag har svurit över mitt Burberry-paraply som vände sig mitt på ett övergångsställe i ösregn. Sen fick jag knappt tillbaka det. Kändes ju hur kul som helst.
Jag har även kommit på att tyskar är sämst i världen på att flytta sig när man ber dem, vilket gör att man blir en aningens irriterad! När man har betalat, behöver man väl inte stå kvar och hänga vid kassan och dividera. Jävla tyskar! Fransmän är som de är, men alltså det här var nog lite värre än jag väntat mig.

Apropå konstiga fransmän så finns det en hel del såna när man åker omkring i metron. Idag när jag klev på min linje så satt det en gubbe på, han sa någonting med coucher till mig, och sen pratade han med sig själv hela tiden, samt räknade stationerna och insåg att han inte skulle kliva av på republique. Mycket märklig människa och jag var cool och världsvan vilket innebär att jag stod som alla andra fransmän och hade tom blick men såg otroligt cool ut! :)

Har inte tagit någon bild på mig själv idag, men jag var All black idag, förutom skorna och väskan. Kändes hippt! I en hipp stad så klär man sig hippt och eftersom jag är jävligt hipp så passar jag ju in höhöö! (Ni förstår att jag är ironisk va? Inte alltid alla som förstår det)
Vad som väntar under veckan är oklart. Vi får se hur allting verkar, men hoppas på fint väder imorgon, då blir det Notre Dame!

[ida]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0