100926

Okej, idag klev jag upp kl 12, vilket inte riktigt var meningen men ändå. Spelar ju egentligen ingen roll, då jag idag inte ska göra så där jättemycket ansträngande, men det får nog inte bli en vana.
Anledningen till att jag sov så länge var för att vi var ut igår kväll, tillsammans med alla de brittiska vännerna och några fransmän.
Vi åkte till Sians lägenhet, och hon bor tillsammans med en fransyska, så det var blandat med folk där. Inte så många dock, men vi var en 12 st. Väldigt trevligt, en fransk kille raggade satan på Ilaria, vilket var sjukt roligt för han gick lottlös. Vi gick till någon slags pub, dansade lite, trängdes mycket (!), och sen vid två-snåret gick vi tillbaka till Sians place för att mest hänga en timma innan vi bestämde att det var dags att ta en taxi hem. Jag var lite nervös över kostnaden, det är ju trots allt Paris. Med tanke på vad taxi kostar hemma i Svedala, så kände jag att: Shit, det här kommer kosta typ 400 spänn eftersom vi var på andra sidan floden.
För 110 svenska kronor tog vi oss hemåt! Sweet!

Idag blir det inte många knop gjorda. Jag har pratat med Fredrik, men nu har han sprungit iväg och ätit. Typiskt, vill ju prata mer med honom! Jag vill prata i flera timmar. Kom på mig själv att sakna de där stunderna hemma i hans lägenhet, då jag har legat i soffan och läst någon lärobok och han har suttit vid datorn. Man kunde alltid titta upp lite från texten och kika på världens finaste person, sen veta att man kommer få mysa med honom hela kvällen. Underbara människa, förstår du hur mycket jag saknar dig!?! Ja det gör du!


Bild snodd från Petras blogg - var ju tvungen! :)

1 vecka har alltså gått av min vistelse här i Paris. Hittills har veckan varit väldigt bra, så när som på att jag inte har valt kurser än. Detta problemet ska jag förhoppningsvis lösa under veckan. Då vi erasmus-studenter har 3 möten den här veckan verkar det inte sämre än att jag hoppas få lite klarhet i allting. Men vet i alla fall vilka statsvetenskapliga kurser jag ska läsa, så nu håller vi alla tummarna för att jag får göra det också. Vad det mer blir har jag inte riktigt känt på. Kanske franska, kanske engelska.. Det finns en kurs i svenska = hilarious om jag skulle ta den! ÄGA är vad jag skulle göra!

Nej, nu väntar jag bara på att Ilaria och hennes mamma ska bege sig till Louvren så jag kan få rumla runt själv här ett tag. Sen ska jag iväg och möta upp Olivia, Hannah och Will för lite sightseeing. Vill inte göra för mycket av det roliga, eftersom om 6 veckor kommer min underbara familj som jag saknar till tusen hit, och då blir det Arbetsmyran AB goes TOURIST foe shoe! :) Eftersom pappa inte har varit här och det var ungefär 30 år sedan mamma var här så blir det att turista loss med hela familjen. Ska bli superkul! Hoppas vi åker ut till Versaille en dag, det vore spännande!


Glass på kajen i Sthlm i somras med världens bästa familj! :)

Had a blast yesterday - here's some pics!


Kelsie, Melissa and Nick from England


Claire was really happy! :)


Happy discussions


Alors, on danse! Lovely bunch - we're gonna have some great times this autumn! :)

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0