100930 - tågrån!

ÅÅÅÅÅH! Idag hände någonting på tunnelbanan som aldrig hänt mig förut. Alltså inget hände mig, men ja. Stationen efter vår, på väg mot skolan, klev det på tre svarta (det finns många afrikaner här) ungdomar, killar i kanske 16-17 årsåldern. Inte mycket folk och de ställer sig precis bredvid mig. Jag har min väska över axeln, lyssnar på musik och trycker mig mot dörren eftersom jag känner att situationen är lite småotäck då de spanar åt mitt håll hela tiden. En dam sitter mitt emot mig och har två handväskor av modellen större.. Hon sitter tyst, sms:ar och så där. Vid stationen där de flesta byter tåg, även jag, kliver jag av snabbt och sällar mig till den stora gruppen människor, fortfarande alla mina saker i behåll, men hör nästan direkt efter ett högt skrik följt av lite argumentationer, mer skrik och alla vänder sig om och en av de svarta killarna springer iväg med den här damens ena väska. Usain Bolt-snabbt sprang han iväg!!! Jag kan säga, att även om det inte hände mig, så blev jag lite skakad av händelsen. Vet ju att det händer hela tiden, men alltså, aldrig trodde jag att jag skulle se det med egna ögon. Det gick så snabbt också! Plus att ingen gjorde någonting för att stoppa honom. Vem vågade egentligen?

Jag hoppas ju att det aldrig händer mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ida, om du killen borde du väl kunna beskriva honom? Om du vet var han gick på (vilken station) m,m. Det borde ju polisen vara intresserad av!

2010-09-30 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0